Saturday, April 7, 2012

tibetibe RINDU (T.T)

Assalamualaikum...

Kala ini ingin aku jerit sekuat hati yang 'aku RINDU kamu'. SANGAT-SANGAT.
Malam kau bawalah rinduku untuk dirinya yang jauh dariku.
Adakala aku begitu kuat menghadapi segalanya.
Namun aku cuma wanita biasa.
Yang punya CINTA, SAYANG juga RINDU.

Allah, masih tidak redhakah aku dengan ketentuanMu ?
Sedangkan Kau telah berfirman :
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu,
dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu,
Allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui."
(Surah Al-Baqarah : 216)

Ya Allah. HambaMu ini tidak mengetahui mana baik, mana buruk ya Allah.
Tunjukilah aku ya Allah. Pandulah diri ini ya Allah. 
Hamba berserah segala hanya padaMu.
Ya Rabb Yang Maha Mengetahui.

Ya Allah, jika benar dia buat diriku, jodohku, bakal imamku.
Lembutkanlah hatinya untuk menerima diriku seadanya.
Permudahkanlah laluan menuju ke arah keredhaanMu.
Dekatkanlah & Panjangkanlah jodoh kami hingga ke syurgaMu.

Tetapi ya Allah, jika dia bukan untukku.
Hilangkanlah segala kesedihan & kekecewaanku ini ya Allah.
Padamkanlah segala ingatanku terhadapnya.
Dan pertemukanlah aku dengan jodoh & imamku yang sebenar.
Yang suka mengikut segala suruhanMu & takut melakukan laranganMu.
Yang mampu membimbingku & keluarganya ke jalanMu ya Allah.
Yang apabila mencintainya maka cintaku terhadapMu semakin subur.
Yang saat aku merinduinya maka rinduku terhadap Rasulullah semakin membara.
Amin Ya Rabbal Alamin.

Buat bakal imamku : aku setia menunggumu. 
SEINDAH MAWAR BERDURI.
~ Jannatul Wardah ~

-sekepinghati- 






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas Komen Anda ^_^ v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...