Monday, March 19, 2012

Nak Tahu Waktu Solat Guna HP ?

Assalamualaikum...

Ayat bualan ramai : Weh, da masuk ke belum haa waktu solat?
Ntah, tak tau la. kita kan kat tempat orang/luar.
Solat je lah. Dah masuk KOT.

Kadang-kadang bila kita keluar jalan-jalan atau bermusafir mesti susah nak tahu waktu sebenar masuk waktu solat kan? Yelah, kalau kat TV atau radio tu untuk wilayah persekutuan dan kawasan yang sama waktu dengannya sahaja. So, kalau azan pun mungkin tempat yang kita pergi tu bukan kawasan yang sama waktu dengannya jadi kita tak pasti dah masuk ke belum waktu solat. Kalau kat shopping complex pulak mana la nak dengar azan kan. HUHU. Dan dan dan ! lagi huru-hara kalau tengah berpuasa tapi tak tahu waktu maghrib. Da tu macam mana nak berbuka ye dak? Kan sunnah Nabi mempercepatkan buka puasa. =)

Jangan risau, seiring dengan kemajuan teknologi kita mampu check waktu solat pakai HP sahaja dan PERCUMA. Ini serious*nada wonderpet*. HEHE. Tau dah korang mesti berat kan kalau kena caj. Haish Korang detut*baca kedekut*  kredit lah! Meh sini kak long, mak ngah, bang chik, pak su. Mai tengok nombor telefon dan kawasannya.
|
|
|
v
Area Kuala Lumpur = 01548406384
Area Gombak, Hulu Selangor, Rawang, Hulu Langat, Sepang, Petaling, Shah Alam, Selangor = 01548406391
Area Kubang Pasu, Kota Star, Alor Star, Kedah = 01548406385
Area Kangar, Padang Besar, Arau, Perlis = 01548406387
Area Port Dickson, Seremban, Kuala Pilah, Jelebu, Rembau, Negeri Sembilan = 01548406390

Caranya, dail nombor berkenaan tapi tak payah letak kat telinga, tengok je skrin tu sampai end call dengan sendiri pastu nanti keluar la waktu solat tu kat HP korang.
#harap bersabar ye, kadang-kadang tak dapat. huhu

Pakat save la nombor ni. Kot-kot nak guna nanti senang. Tinggal dail sahaja. Buat masa ini daerah & negeri yang berkenaan sahaja yang diketahui. Kalau korang ada tau nombor daerah & negeri lain jom kongsi dengan kawan-kawan. =D

sumber : page kat FB. tapi lupa yg mana. huhu.

p/s : SEMBAHYANGLAH ANDA SEBELUM ANDA DISEMBAHYANGKAN!

-sekepinghati- 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas Komen Anda ^_^ v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...